Market Access

11 jun

Under kursen får du insikt i ekosystemet för införande av medicintekniska produkter på den svenska marknaden.

  • Kategori:
  • Plats:
  • Ort: Stockholm eller via länk
  • När: 11 jun -

Information


En strategisk kurs för dig som arbetar med införande av medicinteknik

Under kursen får du insikt i ekosystemet för införande av medicintekniska produkter på den svenska marknaden. Du får ökad förståelse om vilka aktörer du bör ha koll på, vilka processer som är relevanta för just din produkt och vilka i ekosystemet som du behöver påverka.

Du får kunskap om vad ni behöver göra kring bland annat utvärdering, HTA och evidens. Vad händer i Sverige och på EU-nivå?  Hur visar ni ert värde och till vem? Vad är relevant evidens och hur arbetar ni strategiskt kring kommunikation av den.

Vi diskuterar olika affärsmodeller, ersättningssystem och vem som fattar beslut om införande beroende på produktkategori.

Kursen riktar sig till dig som arbetar på strategisk nivå med olika aspekter nom market access.  Du kanske har rollen som VD, försäljningschef, Key Account Manager, Business Unit Manager, Medical Science Liaison (MSL), hälsoekonom eller liknande. Kursen passar för bolag av alla storlekar, mognadsgrad och sektorer inom medicinteknik.

Ur agendan:

  • Att få in ny medicinteknik i vården
  • Evidensen som behövs för införande av produkter och behandlingsmetoder
  • Aktörerna du behöver ha koll på
  • Att föra dialog med politiker
  • Interna strategier
  • Organisation och kompetenser
  • Prisstrategier och hur du visar värde
  • Affärsmodeller och riskdelning

Kursen arrangeras av Swedish Medtech.

Mer information och anmälan

Din webbläsare är föråldrad

Gamla webbläsare har dåligt stöd för ny teknik och det ger inte webbsidan en ärlig chans att leva upp till sin fulla potential. Du kan enkelt uppdatera din webbläsare eller ladda ner någon annan som fungerar bättre. Här är ett axplock av webbläsare som är moderna och fungerar bättre.

Uppdatera min webbläsare

Jag vill fortsätta ändå ×